Relaterede cases

case video

Jorden rundt på 80 dage

Et unikt kampagneunivers skabt for at fremme brugen af cykel i folkeskolens 6. og 7. klasser.

En unik kampagne skabt i samarbejde med Veksø og AROS kommunikation for at fremme brugen af cykel i folkeskolens 6. og 7. klasser. Kampagnen er bygget op omkring brugen af fysiske GPSer og er blevet brugt af bl.a. Aarhus Kommune, Helsingør kommune og Helsingborg kommune.

Attention8 har leveret koncept og den tekniske del af kampagnen, hvor et website er bygget op omkring et interaktivt univers. Her kan deltagerne se deres placering på en rangliste og samtidig se hvor langt verden rundt, deres samlede kilometre har bragt Glob. Sitet er fuldt ud SEO optimeret og alt information ligger tilgængeligt for søgemaskiner som Google.

Kampagnesitet ligger i Attention8s eget CMS system WEB8, hvilket gør det nemt og hurtigt at opdatere. Flash er brugt til at vække universet til live med sjove og dynamiske animationer, som f.eks. Mondoveloen.

Prisbelønnet kampagne

D. 5. maj 2011 var vi til DM dagen i København, hvor vi deltog med kampagnen "Jorden rundt på 80 dage". Den opfordrede 6. samt 7. klasser i Aarhus Kommune til at deltage i konkurrencen om at hjælpe eventyreren Dr. Glob med at cykle rundt om jorden på 80 dage.

Det var fedt at mærke stemningen til en event der samler alle spidserne indenfor dansk reklame. Vi var oppe mod nogle hårde bureauer, spændende kunder og stærke idéer og koncepter, så vi er meget stolte over at få en bronzeplads i det selskab.

Dommernes begrundelse:

"Metodikken er fremragende, og det samme er resultaterne. Selv om det på forhånd kan virke som en uoverstigelig opgave, lykkes det faktisk at få skabt en adfærdsændring hos en målgruppe, der er svær at få op af sofaen - og væk fra bilens bagsæde. Kampagnen hænger sammen hele vejen rundt, og det er godt tænkt at bruge GPSer som et centralt og motiverende værktøj."

DM prisen fra 2012

 

Cases thumbnails