Relaterede cases

case video

Fredericia Kommune - Cykelstafetten

En anderledes cykelkampagne med fokus på motion og netværk

Cykelstafetten er en unik kampagne møntet på brugen af motion til at skabe et større og mere aktivt netværk.

Ved kampagnens start, blev der udleveret 25 GPSer til 25 byrådspolitikere, erhvervsfolk og andre lokale kræfter.

Hver GPS repræsenterer et hold og fungerer som stafet, der skifter hænder hver dag igennem kampagnen.

Holdene kæmper hver især om at vinde hovedpræmieen der består af en netværksmiddag for hele holdet. Vinderholdet bliver kåret ud fra en kombination af flest kørte flest km samtidig med at deres GPS/stafet har skiftet hænder flest gange i kampagneperioden. 

Et automatisk brugersystem

For at gøre kampagnen lettere at administrere for os, kunden og ikke mindst den enkelte deltager, udviklede vi et automatisk system til håndtering af deltagerne. Når en deltager har kørt en tur og sluttet GPS'en til kampagnesitet, ved kampagnen hvem der er ejer af GPS'en/stafetten og sørger for at de kørte ruter uploades til den rigtige profil. Herefter bliver deltagere spurgt om vedkommende vil kører flere turer eller videregive GPS'en til næste deltager. Hvis stafetten så gives videre får den næste person automastisk en mail om vedkommende vil deltage. Herefter giver systemet beskeder videre alt efter hvorvidt deltagelsen accepteres eller ej.

En hel kampagne uden deltagerlogin!

Til deltagerhåndteringen udviklede vi et emailsystem med personligt indhold i hver mail, som deltagerne kan bruge til at administrere deres egen profil samt uploade de ruter de har kørt.

Vores bidrag til kampagnen

I forlængelse af kampagnen, har den danske cyklist ambassade bragt en artikel omkring Cykelstafetten. I artiklen findes en masse information omkring kampagnens forløb og resultater. Linket nedenfor fører direkte over til den spændende artikel.

http://www.cycling-embassy.dk/2012/12/04/1000-yellow-cyclists/

 

 

 

 

Cases thumbnails